Jak wyjść z Helpful Content Update?

Poznaj case study "Jak w 7 miesięcy wyszliśmy z HCU September 2023 za pomocą content pruningu i link-buildingu z zastosowaniem parasite w branży suplementów?"

Case study Aura Herbals 🚀

domena

AuraHerbals.pl

Branża

Suplementy

Rynek

B2B/B2C

Czas trwania

od 1/05/2024 do dziś

Aura Herbals to polski producent suplementów diety, działający w jednej z najbardziej wymagających branż w kontekście SEO – YMYL (Your Money Your Life, czyli branże związane ze zdrowiem i pieniędzmi). Firma od lat buduje swoją pozycję, oferując produkty oparte na naturalnych składnikach i wspierając edukację konsumentów poprzez treści poradnikowe.

Za projekt po stronie naszego partnera Aura Herbals odpowiadał zespół, który swoim profesjonalizmem i ciężką pracą znacząco wpłynął na obecny sukces projektu:

  • Adrian Tkaczyk – Dyrektor ds. Marketingu i Produktu
  • Nina Wawryszuk – Redaktor naczelna, SEO & Content Marketing
  • Ada Renk – Marketing Manager
  • Sebastian Hoffman – IT Manager

Słowem wstępu

Kampania dla AuraHerbals.pl to idealna przykład do jakich rezultatów może doprowadzić współpraca z agencja SEO, jeżeli obie strony mają do siebie 100% zaufania.

Dużo analiz i rozważań na temat strategii, nieszablonowe „zagrania” i przede wszystkim zaufanie do strategii to klucz do sukcesu tej kampanii. Dzięki Adrianowi i Ninie z Aura Herbals mogliśmy pokazać do jakich kroków trzeba się niekiedy posunąć, aby serwis mógł organiczne rosnąć w wynikach Google.

Nie były typowe działania, ponieważ migracje, ostre cięcie i zgoda na usunięcie blisko 200 artykułów w ramach content pruningu, przebudowa serwisu, czy budżet na działania PR SEO, to trudne decyzje dla klienta.

Jednak w tej kampanii przełożyły się na odwrócenie negatywnego trendu, a w tej chwili na pozycję numer 1 wśród konkurentów patrząc na widoczność w AIO.

Kamil Brzozowski

Odyseo co-founder & Expert SEO

Kamil Brzozowski - specjalista SEO - Odyseo
To case study pozwoliło nam zdobyć drugie miejsce na semKRK 2025 w kategorii „Najlepsza kampania SEO”.

Cele współpracy

Wyjście z filtra HCU i odwrócenie trendu spadkowego

Po Helpful Content Update (HCU), czyli aktualizacji algorytmu Google z września 2023, chcieliśmy wyjść z trendu spadkowego pod kątem widoczności w wynikach organicznych Google.

Odbudowa i rozwój widoczności w TOP3

Głównym celem była odbudowa widoczności sprzed spadku oraz mocne skupienie się na biznesowych aspektach SEO. Pracowaliśmy nad podstronami kategorii, produktów oraz podstronami wspierającymi biznes.

Zwiększenie ruchu organicznego oraz pozyskanie nowych źródeł ruchu

Zaczęliśmy zwracać uwagę na nowe źródła ruchu jak Discover. Drugim, nieoczywistym źródłem ruchu, który wzięliśmy pod uwagę są podstrony parasite, gdzie wykorzystaliśmy działania PR SEO.

Sytuacja startowa

Analizy jeszcze na etapie ofertowym doprowadziły nas do wrześniowej aktualizacji HCU (Google Helpful Content Update) z 2023 r., kiedy to serwis zaczął tracić widoczność, a tym samym i ruch. Był to sygnał, że trzeba mocno skupić się na analizach w kontekście treści w obrębie strony oraz wdrożyć dodatkowe działania, które pozwolą zatrzymać spadek i powrócić do trendu wzrostowego. 

spadek HCU

Główne zidentyfikowane problemy w obrębie strony:

  • healthlabs.care – fraza: healthlabs – 49 500 wysz. mies.
  • olimpstore.pl – fraza: olimp – 40 500 wysz. mies.
  • aliness.pl – fraza: aliness – 18 100 wysz. mies.
  • allnutrition.pl – fraza: allnutrition – 18 100 wysz. mies.
  • ostrovit.com – fraza: ostrovit – 18 100 wysz. mies.
  • primabiotic.pl – fraza: primabiotic – 14 800 wysz. mies.
  • auraherbals.pl – fraza: aura herbals – 4 400 wysz. mies.
  • Natu.Care – fraza: natu care – 720 wysz. mies

Widoczność przed HCU serwisu głównego wraz ze sklepem na subdomenie (22 sierpnia 2023)(dane z Ahrefs)

3 727

27 sierpnia 2023 (Ahrefs)

Fraz w TOP3

11 355

27 sierpnia 2023 (Ahrefs)

Fraz w TOP10

25 112

27 sierpnia 2023 (Ahrefs)

Fraz w TOP50

Widoczność na starcie współpracy serwisu głównego wraz ze sklepem na subdomenie (1 maj 2024)(dane z Ahrefs)

1 290

1 maja 2024 (Ahrefs)

Fraz w TOP3

5 202

1 maja 2024 (Ahrefs)

Fraz w TOP10

17 058

1 maja 2024 (Ahrefs)

Fraz w TOP50

Opiekun projektu

Kamil Brzozowski

Expert SEO & Co-founder

Expert SEO & Co-founder Odyseo. Specjalista SEO z branżą związany od 2014 roku. Doświadczenie zdobywał prowadząc własne projekty, a także pracują jako SEO Team Leader w agencjach Semcore oraz SAMOSEO.

Miał i ma przyjemność prowadzić projekty SEO dla wielu znanych firm, takich jak: AuraHerbals.pl, AptekaGemini.pl, Apteka NowaFarmacja.pl, iZielnik.pl, Mydlarnia 4szpaki.pl, CStore.pl, Raszczyk.com.pl.

Skupia się na długofalowym SEO zgodnym z wytycznymi Google, łącząc optymalizację techniczną z UX i rozwojem treści. Jego celem jest wzrost konwersji i kluczowych zdarzeń w serwisie. Opracowuję strategie, wykonuję audyty i rozwijam treści w oparciu o skuteczny content marketing.

Strategia działań

Etap I (05.2024 – 08.2024) – fundamenty i migracja

Etap II (09.2024 – obecnie) – odwracanie trendu i rozwój

Też chcesz obrać kurs na sukces swojego biznesu?

Porozmawiajmy, jak wspólnie zaplanować trasę prowadzącą do stabilnego rozwoju!

Porozmawiajmy!

Bartek Doroz

Bartosz Doroz | Team Leader & Business Growth Expert

Zadzwoń!

Napisz do nas!

hello@odyseo.pl

Opis działań przez opiekuna projektu

ETAP I (05.2024 – 08.2024) – fundamenty i migracja

Migracja sklepu (08.2024) z subdomeny sklep.auraherbals.pl do serwisu głównego. Przed migracją sklepu produkty były dodane w domenie głównej bez możliwości zakupu z przeklikiem do subdomeny sklepowej, gdzie dopiero można było kupić produkt.

Celem migracji było ujednolicenie serwisu i działanie tylko pod domeną główną. Migracja zakończona delikatnymi spadkami widoczności i ruchu, gdy bierzemy pod uwagę zarówno widoczność sklepu oraz serwisu głównego łącznie. 

spadek HCU

Wiele fraz kluczowych pomiędzy domeną główną a subdomeną pokrywało się i zdecydowaliśmy się połączyć podstrony poprzez fuzję treści oraz mapę przekierowań 301. Artykuły opublikowane na blogu i sklepie były bardzo podobne, więc nie spodziewaliśmy się wzrostów po połączeniu treści. Chcieliśmy jedynie ujednolicić działania, aby algorytm nie musiał wybierać jedno lub drugiego wyniku w obrębie jednej domeny.

Podczas migracji serwisu przebudowaliśmy szatę graficzną całego serwisu. Szczególnie skupiliśmy się na szkielecie wpisów poradnikowych, kategorii oraz produktów które mają szczególne znaczenie dla SEO.  Na podstronach blogowych skupiliśmy się, aby dostarczyć Google wszystkie najważniejsze informacje w „above the fold”, czyli możliwie jak najwyżej na stronie. Już wtedy mieliśmy z tyłu głowy AI Overviews (AIO) i planowaliśmy konkretne rozwiązania, aby maksymalnie wykorzystać jego możliwości.

Stworzyliśmy wiele nowych kategorii i zoptymalizowaliśmy wszystkie pod kątem fraz kluczowych. Podczas migracji łączyliśmy kategorie z subdomeny i domeny głównej.

Podczas analizy strony w poszukiwaniu przyczyny spadków trafiliśmy na „Leksykon”, który jak się okazało był głównym ich powodem. To sekcja poradnikowa, która opisywała składniki zawarte w produktach Aura Herbals. Artykuły były optymalizowane pod frazy „właściwości / zastosowanie”. Treści w tej sekcji były niezaktualizowane i opublikowane często ponad 2 lata wcześniej. Brakowało w nich odpowiedniej semantyki, nie pokrywały intencji zadanej w temacie artykułu oraz nie pokrywały potrzeb userów.

Wspólnie z Aura Herbals wybraliśmy kilka kluczowych tematów, przy których zastosowaliśmy strategię silosów. Uwzględniliśmy w nich semantykę tematów oraz zagnieżdżenie w strukturze tematycznej. Tutaj nie możemy zapomnieć o wspomnianej wcześniej redaktor naczelnej Ninie, która doskonale rozumiała nasze wytyczne i potrafiła je wdrażać przy zachowaniu bardzo wysokiej poziomu merytorycznego. Takich partnerów to ze świecą szukać 🕯️

Przygotowaliśmy wytyczne, które pomagały rozbudowywać liczące się biznesowo artykuły blogowe pod kątem Direct Answer. Przeprowadzaliśmy liczne testy optymalizacyjne, których efektem są wypracowane ścieżki optymalizacyjne, które pozwalają zdobywać wysokie pozycje w DA.

ETAP II (09.2024 – obecnie) – odwracanie trendu i rozwój

Podczas content pruningu usunęliśmy 190 z 580 artykułów, które wtedy funkcjonowały w serwisie. Nie były one silosowo powiązane z głównym nurtem tematycznym strony, więc postanowiliśmy usunąć je i zostawić z 404. Jednocześnie upewniliśmy się, że nie są w żaden sposób podlinkowane wewnętrznie, aby nie tworzyć orphan pages. Twardy reset ⏻️

Przeanalizowaliśmy skład wszystkich produktów Aura Herbals. Wyciągnęliśmy z nich wszystkie składniki i zweryfikowaliśmy potencjał na frazy kluczowe, takie jak „*składnik* właściwości”. Wyniki zestawiliśmy ze wszystkimi artykułami funkcjonującymi w leksykonie, aby zdecydować, które mogą zostać, a jakie pisać od zera lub jedynie solidnie rozwinąć 🖋️

Przykład migrowanego artykułu “Witamina A” na 4 tygodnie przed i po migracji (data migracji 4 luty):

Witamina A - 4 tygodnie przed i po migracji - case Aura Herbals

w ten sam dzień migrowany był artykuł “Karczoch”:

Karczoch - 4 tygodnie przed i po migracji - case Aura Herbals

Zaplanowaliśmy proces migracji wartościowych artykułów z leksykonu do sekcji poradnikowej. Wszystkie pisaliśmy biorąc pod uwagę ustalone przez nas rekomendacje. Liczyliśmy na to, że Google szybko zapomni o niskiej jakości treściach, które zostały zauważone przez Helpful Content Update. Do tego też wykorzystaliśmy Bazę składników, którą wspomnieliśmy w poprzednim punkcie.

W trakcie kampanii wykorzystujemy technikę parasite, która polega na publikacji wysokiej jakości artykułów na stronach o dużym autorytecie. W takiej sytuacji istnieje duża szansa, że taki artykuł zdobędzie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Tym samym zyskiwaliśmy kolejne źródło ruchu oraz potencjalnych konwersji, np. zakup artykułu na poradnikzdrowie.pl (artykuł już niedostępny), gdzie np. 1 grudnia był widoczny na 6 pozycji na frazę “berberyna która najlepsza” ( 600 wysz. mies.) i potrafił w kilka dni się przebić i wygenerować całkiem fajny ruch do serwisu, a poniżej przykład jak to wyglądało w Ahrefs:

Kupno artykułów parasite - case SEO Aura Herbals

Sukcesy w zakresie parasite SEO przekonały naszego partnera do wdrożenia dodatkowego budżetu na pozyskiwanie artykułów PR.

Podczas optymalizacji byliśmy świadomi nadchodzącego AI Overviews. Dzięki optymalizacji istniejących treści udało nam się osiągnąć doskonałe efekty. Poniżej przykład, który można zobaczyć po wpisaniu frazy “berberyna opinia lekarzy”

Taka kategoria jest zarówno kategorią jak i wpisem poradnikowym. Głównym celem tego działania jest próba zbudowania widoczności na ogólne słowa o charakterze informacyjnym, czyli naszym pillar page. Linkowanie z breadcrumbs i menu głównego ma dodatkową wpłynąć na moc tej podstrony, którą chcemy traktować jako kategorię zgodnie z logiką budowania struktury strony.

Przykład takiej kategorii to “Srebro koloidalne”. Na ten moment takich kategorii nie ma dużo, ale planujemy pracować nad rozwojem tej strategii. 

Rezultaty działań

Cel: Wyjście z filtra HCU i odwrócenie trendu spadkowego​

Odwróciliśmy trend spadkowy w TOP 3 i na dzień 20.05.2025 (data podczas tworzenia case study na konkurs semKRK) ilość fraz była wyższa niż po HCU. Trochę jeszcze brakuje nam do rekordu widoczności. Jednak obecnie skupiamy się na budowaniu widoczności zgodnie z kierunkami biznesowymi klienta.

Poniżej prezentujemy dane z narzędzia Ahrefs, gdzie można zobaczyć znaczący wzrost w TOP3 (130%) oraz nieco skromniejszy, ale znacznie lepiej stargetowany w TOP10 (14%). Warto zauważyć, że wykres charakteryzuje niemal nieprzerwany trend wzrostowy.

Od stycznia 2025 mamy kilkumiesięczny trend wzrostowy i uznajemy, że od wtedy finalnie HCU z września 2023 „odpuściło” i udało się nam wyjść z filtra. 

Cel: Odbudowa i rozwój widoczności w TOP3​​

Start kampanii SEO: 1 maja 2024

1 290

1 maja 2024 (Ahrefs)

Fraz w TOP3

5 202

1 maja 2024 (Ahrefs)

Fraz w TOP10

Dzień zgłoszenia do SEMkrk: 26 maja 2025

1 669

26 maja 2025 (Ahrefs)

Fraz w TOP3

5 460

26 maja 2025 (Ahrefs)

Fraz w TOP10

Stan aktualny: 30 września 2025

2 580

30 września 2025 (Ahrefs)

Fraz w TOP3

6 540

30 września 2025 (Ahrefs)

Fraz w TOP10

Cel: „Zwiększenie ruchu organicznego oraz pozyskanie nowych źródeł ruchu​”

Aby nie opierać się wyłącznie na estymacjach, to prezentujemy również wzrost ruchu organicznego w obrębie całej domeny.

Ruch organiczny 01.01-2025 – 30.04.2025 vs. 01.01-2024 – 30.04.2024 – jest o 60% większy (dane graficzne przygotowane podczas tworzenia case study)

Ruch w sekcji blogowej w tym samym okresie również wystrzelił w kosmos 🚀

ruch blog

Przy okazji udało nam się wygenerować „trochę” ruchu z Google Discover 🔍

Dodatkowe każde wejście z artykułów sponsorowanych, to zawsze dodatkowa wartość do zainwestowanych pieniędzy przez klienta. które mocno wspierają SEO serwisu. 

Przełożenie działań na widoczność w AIO

Przeprowadzone przez nas badanie wykazało, że nasza strategia contentowa przełożyła się na najwyższą widoczność w AIO wśród naszej konkurencji. Obecnie kontynuujemy trend wzrostowy i zdobywamy coraz więcej widoczności w AIO oraz w LLMach. Mamy już stworzone patterny działań, które pozwalają naszym klientom zdobywać coraz więcej wysokich pozycji, zarówno w AIO jak i LLMach.

Case Aura Herbals - wyniki AIO
Źródło: Senuto 9 wrzesień 2025

Komentarz klienta

„Poziom zaangażowania i ekspertyzy, jaki Kamil Brzozowski i jego zespół wnieśli do projektu, przerósł moje dotychczasowe doświadczenia w pracy z zewnętrznymi partnerami. To, co wyróżnia Kamila, to proaktywność – on nie czeka na zadania, lecz sam inicjuje działania, proponuje odważne, strategiczne ruchy i bierze za nie odpowiedzialność.

Wyniki opisane w tym case study, czyli pełne odwrócenie negatywnego trendu i dynamiczna odbudowa widoczności, mówią same za siebie. Co dla nas bardzo ważne Kamil potrafił też doskonale przekazać swoją wiedzę i zaangażować nasz zespół wewnętrzny, tworząc prawdziwą synergię. To partnerstwo w najlepszym wydaniu.”

Adrian Tkaczyk

Dyrektor ds. Marketingu i Produktu w Aura Herbals

aura herbals logo

Najlepszym świadectwem współpracy z Kamilem przy działaniach SEO są nie tylko imponujące cyfry, słupki wzrostu i zielony kolor w Excelu, ale także moje własne umiejętności, jakie przy nim nabyłam lub wzmocniłam. Moja wiedza i rozumienie SEO znacząco wzrosły, dzięki czemu tworzę jeszcze bardziej jakościowe treści, które nie tylko przyciągają, ale i edukują klientów. Polecam Kamila do współpracy – ma dużą wiedzę i potrafi doskonale ją przekazać.

Nina Wawryszuk

Redaktor naczelna

aura herbals logo

Case study Aura Herbals

chevron

Opiekun projektu

Kamil Brzozowski

Expert SEO & Co-founder

Jego podejście do pozycjonowania stron internetowych zawsze opiera się na zgodności z aktualnymi wytycznymi jakościowymi Google oraz długofalowych strategiach SEO.

Podczas audytów i optymalizacji szczególną uwagę zwraca na czynniki UX oraz rozwój witryny, m.in. poprzez rozbudowę struktury serwisu i działania content marketingowe.

Proces nawiązania współpracy

1.

Umów się na rozmowę

Powiedz nam czego potrzebujesz od SEO dla Twojej firmy. Wypełnij krótki formularz lub wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się w 24h.

2.

Porozmawiajmy o Twoim biznesie

Opowiedz nam więcej o Twojej działalności online. Jakie masz obecne wyzwania i plany? Przeanalizujemy dokładnie Twój obszar i cele biznesowe.

3.

Analiza sytuacji i określenie strategii

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już otrzymamy wszystkie niezbędne informacje, wykonamy najlepszą analizę dla potrzeb Twojego SEO.

4.

Transparentny plan działania SEO

Otrzymasz swój całkowicie spersonalizowany plan działania
z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci w jaki sposób strategia SEO poprawi ranking Twojej strony.

Ruszamy razem w podróż po trajektorii wzrostu?

Daj znać, czego potrzebujesz, a przygotujemy ofertę w ciągu 24h. Z naszej strony gwarantujemy:.

Transparentność

Mierzalne rezultaty

Efektywność

Partnerstwo

Napisz do nas! Odpowiadamy w ciągu 24h.

Napisz do nas

Zadzwoń